Thursday, April 10, 2014

#1385 - Memiliki Domain Sendiri

Hye Readers,


Beberapa lepas aku ada update entry pasal Motivasi Baru dalam blogging ini. Sebenarnya motivasi aku nie dah kira cukup dah, takde laa pulak demotivated giler-giler aku ini. Tapi sepanjang 3 tahun lebih berblogging nie memang aku ada pasang angan-angan nak guna domain sendiri.

Aku rasa macam masa dah sampai untuk aku pasang domain sendiri utk blog aku sendiri. Aku sendiri tak ada idea apa akan jadi kalau aku pasang domain sendiri nanti.. Adakah lepas pasang domain nanti interface blogger ini akan lari??adakah aku akan login blogger.com macam biasa?

So kepada meraka yang ada domain sendiri bleh advice tak domain mana yang terbaik dan user friendly untuk blogspot ini? Dan kalau ada yang pernah pakai domain sendiri dulu ada apa-apa yang aku kena sediakan dahulu sebelum aku pakai domain sendiri??

Kalau ada pape cadangan atau pandangan sila tinggalkan diruang komen yaa..thanks!!!

Regards,
-Strider-

22 comments :

  1. Pilih nama domain yg mudah diingat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baiklah abg kie..sy ingat tak nak ubah banyak sangat dari nama blog sekarang..

      Delete
  2. Aku ok je.. lepas pakai domain sendiri dia redirect je.. asasnya masih blogspot lagi. Tak de masalah lah.. in shaa Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau macam tu bagus laa..ingatkan nak kena hadapi interface baru plak..hhehe

      Delete
  3. Sy pun terpikir2 tpi kna minta izin suami dulu.. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak...orang yg dah kawin macam akak elok mintak izin suami dulu..hehehe

      Delete
  4. Teringin jugak... tapi berapa tahu caranya tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun lebih kurang laa bro..mungkin lepas nie kalau aku dah pakai domain sendiri aku buat entry...

      Delete
  5. Ida takde apa2 cadangan sebab tak mahir dalam bab ini, tapi Ida kagum kalau En Lan berminat pakai domain sendiri. Nak ucap tahniah siap2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you ida..jangan tahniah2 dulu..belum pasang lagi pun..hehehe

      Delete
  6. Kalau pasal domain2 ni niesa xtau..hahaha..tp kalau tukar domain link follower strider hilang gak kan?maksudnya follower xkan dapat new update..,.kiranya tukar domain ni mcm tukar rumah baru..semua nya la baru..

    ReplyDelete
  7. cadangan yang bagus.. maju lagi 1 langkah ke hadapan... naniey masih baru lagi dalam dunia blog neh..so kena diam2 je guna blogspot dulu..hehe

    ReplyDelete
  8. tak bole nak tolong sebab aku sendiri pun takde domain. hehehe...

    ReplyDelete
  9. tak dapat nak tolong sebab aku sendiri takde domain.

    ReplyDelete
  10. jom tukar lan...saya baru ja tukar..xde masalah..banyak kelebihan nya.. think positif..ok

    ReplyDelete
  11. Good luck then...Ada banyak kelebihan tu..

    ReplyDelete
  12. Isi dua tabung petang Jumaat di sini..

    ReplyDelete
  13. elok benarlah tu... dah lama dah tu.... walaupun dah ada domain sendiri, mia still guna platform blogspot sampai sekarang...

    ReplyDelete
  14. dulu mmg dah rancang dah nk pakai domain sendiri ni.. tapi sekarang, ntah, rasa macam x perlu plak.. hehehe.. ikut individu la.. banyak kelebihan kalau tukar domain ni.. saya ada bookmark 1 tutorial dari mizz aiza cara dia tukar domain. saja save kot2 nnti terdetik nk tukar.. hehehe.. ni linknya..

    http://www.mizzaiza.com/2014/01/menukar-domain-dot-com.html

    ReplyDelete
  15. Tak ada apa yang berlaku pada blog ni nanti. Hanya perubahan pada nama domain ini je nanti. :)

    ReplyDelete